Béka és skorpió avagy miért jó az ha nem jó?

2012. október 24. 10:43 - fekete-barany.blog.hu

Ősi kínai népmese szerint a béka és a skorpió találkozik egy folyó partján, mindketten át akarnak kelni. A skorpió kérleli a békát, hogy vigye át a túlsó partra, mivel a skorpiók nem tudnak úszni. A béka nehezen áll kötélnek és azt mondja: Skorpió, nem veszlek a hátamra mert félek tőled, még a végén megszúrsz és belém ereszted a mérgemet. A skorpió esküdözik, hogy nem fog ilyet tenni. A béka kötélnek áll, felveszi a hátára a skorpiót és elkezd úszni a folyóban. A folyó közepén a skorpió váratlanul belemar a béka hátába és beleereszti a mérgét. A béka a méregtől megbénulva elkezd süllyedni és azt kérdi:

  • Skorpió, becsaptál, most mindketten elsüllyedünk és elpusztulunk, miért jó ez neked?
  • Sajnálom, ilyen a természetem...

Nos, tegyük fel, hogy a megmart béka nem pusztult el. Tegyük fel, hogy mindketten túlélték. A béka megsebezve, kicsit megbénulva válaszút előtt áll:

  • Ússzon-e még a folyóban?
  • Vegyen hátára másokat, segítse az úszni egyedül nem tudókat?

Az áthallásokat mindenki ismeri aki elolvasta az elmúlt hetek eseményeit, az ebből készített posztokat a blogon.

És miért jó ha nem jó? 

Múlt héten mérgemben és hirtelen felindultságomban kipakoltam az önkormányzatban lévő bútoraimat, eszközeimet. Tavaly ugyanis berendeztem egy internet szobát, a könyvtárban pedig az őszi- téli időszakban csináltunk egy mozit, minden szombat délután gyerek vetítést, este felnőtteknek szóló filmvetítést tartottunk, azt gondolom nagy sikerrel. Az elmúlt hetek bonyodalmai miatt úgy döntöttem, hogy elhozom az eszközeimet, azokat a bútorokat és egyéb tárgyakat (projektor, vászon, stb.) amelyek nagy részét az önkormányzatnak akartam adni. Az összes cuccot felpakoltuk egy nagy utánfutóra és java részét odaajándékoztam egy antalfai barátomnak. Miközben pakoltunk ott állt mellettem a kulcsos ember, a falu egyik alkalmazottja. A lehető legnagyobb udvariassággal megkérdeztem tőle, hogy miért lesz ez így jobb, nem lesz mozi, nem lesz szép és használható internetszoba. 

Semmi választ nem kaptam, de kiolvastam a helyzet szülte csendből és a tekintetünk találkozásából, hogy barátom, te le vagy szarva a moziddal együtt....   

Hiába a skorpió természete már csak ilyen.

Szóval ússzon-e a béka és cipeljen-e másokat? (költői kérdés)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fekete-barany.blog.hu/api/trackback/id/tr444866108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása