Látogatók típusai - és ahogyan mi ezt megéljük.

2015. március 22. 07:43 - fekete-barany.blog.hu

Kakas kukorékolt vasárnap reggel, lőjjünk már egy nagy öngólt, mondottam vala… Kössünk bele valakibe.

Beszéljünk azokról akik meglátogatnak bennünket Henyén. Természetesen nem a barátokról vagy rokonokról vagy a vásárlóinkról van szó, hanem az idegenekről, (bár azt remélem idegenként jönnek és barátként távoznak) azokról akik tapasztalatszerzés vagy hétvégi kirándulás kapcsán jönnek hozzánk. Igen sokakról van szó, egy évben 50-60 ember vagy család fordul meg nálunk!!

 

Tudnotok kell egy pár dolgot: 

a/ Szívesen fogadunk mindenkit, ez az életünk örömteli része

b/ Szívesen megmutatunk bármit amire kíváncsi vagy, itt nincs titok vagy olyan technológia amit védenénk másoktól (egyébként tapasztalatom szerint a bio gazdák mind nyíltan és odaadóan nyújtanak segítséget, adnak felvilágosítást)- akkor is, ha nem érezzük magunkat olyan profinak akiktől feltétlenül tanulni kellene

c/ Drukkolunk mindenkinek aki gazdálkodni szeretne, akkor is amikor kifejezzük kétségeinket vagy elmondjuk rossz tapasztalatainkat

 

ÉS most jön a DE:

 

d/ Ez egy gazdaság, egy termelő üzem. Amikor veletek foglalkozunk akkor nem termelünk (ettől még szívesen csináljuk, de nem korlátlanul)

e/ Általában túlterheltek, fáradtak vagyunk és teli vagyunk napi gondokkal (ja, és még van 3 gyerekünk is akikkel kell néha foglalkozni). Szívesen látunk benneteket, de ami nektek egy egynapos kirándulás, kikapcsolódás, az nekünk egy nap kiesés a munkából. Ezzel még mindig azt szeretném mondani, hogy gyertek nyugodtan, de nem biztos, hogy arra gondolunk, hogy 6-8 óra beszélgetés után este 8-kor azon kelljen gondolkodni, hogy hogyan ne legyek udvariatlan és hogyan kérjelek meg, hogy menj már haza (miután pár órán keresztül már tettem olyan jelzéseket amit bárki megértett volna)

f/ Bár ez csak egyszer fordult elő, de az álmoskönyv szerint nem jó jel, ha idejössz tanácsot kérni, majd tíz perc múlva már emelt hangon te osztasz kéretlen tanácsot nekünk, belekeverve egy jó kis vitát közös ismerőseinkről 

 

Összegzésként csak ismétlem magamat:

 

Gyertek nyugodtan, szívesen látunk benneteket és szívesen segítünk is amiben tudunk. De arra kérlek fogadjátok el azt is, hogy a napi interakciók ugyanúgy jelenthetnek örömöt mint terhet és hát mi is emberek vagyunk…

No, akkor nézzük milyen típusokat különböztetünk meg (itt megint nem a vásárlóinkról van szó):

 

1.-es típus/ Bejelentkezik, előre szól, hogy nem akar zavarni, pontosan érkezik, hoz magával ajándékot (pl. saját maga sütötte kenyeret), udvarias és előre szól, hogy jelezzük ha már zavar. Ez olyan ritka és meglepő, hogy napokig beszélünk a kellemes élményről. Másik helyzet, amikor fiatalok bejelentkeznek, hogy szeretnék megnézni a gazdaságot, de nem kérik ingyen, beállnak egy-egy napra dolgozni. Volt olyan srác aki igen komoly luxus autóból szállt ki - no, ez se fog sokat tenni a dolgokért - de amellet, hogy nagyon udvarias volt nagyon komolyan ledolgozott bennünket. Megemeltük kalapunkat és örültünk annak a napnak, hogy itt volt velünk.

 

2.- es típus/ Bejelentkezik, nem hoz ajándékot, de tudja, hogy feltart minket, a beszélgetés végén megkérdezi, hogy lehet-e valamit venni, és legalább egy kis valamit vásárol (nem a pénzről van szó hanem a gesztusról), kifizeti, megköszöni, örömmel válunk el, reméljük, hogy jól érezte magát nálunk. 

 

3.- as típus/ Vagy bejeletkezik vagy nem, röviden feltart bennünket, nem vásárol semmit, de udvarias (valószínüleg ők nagy részben egyébként is csalódva távoznak, mert másra számítottak), sajnáljuk, hogy nem tudtunk örömére lenni.

 

4.-es típus/ Vagy bejeletkezik vagy nem. Ha igen akkor igen körülményesen, sokat levelezve, telefonálva, meglebegtetni a nagy bizniszt. Idejön, mindent látni akar, mindent megkóstol. Szó szerint belenyal mindenbe, néha önállósítva magát (volt aki a hűtőben turkált). A sok kóstoló már mennyiségileg is kitesz egy ebédet. Elmegy vele egy egész nap, de nem gond mert fogy a bor is, és “mindenki” jól érzi magát. Este már alig tudod kituszkolni. Rosszab esetben még spiccesen elmagyarázza, hogy miért gondolkodsz rosszul, hogyan kellene élned. Vagy mit kéne tenni azért, hogy az “üzlet” jobban menjen (háhá ingyenes életviteli és üzleti tanácsok…). Többet nem látod. 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fekete-barany.blog.hu/api/trackback/id/tr377290395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása